• Esileht
  • MEIST
  • LIIKMED
  • UUDISED
  • TEGEVUSED
  • Koolitused
  • Kvaliteet
  • Kontakt

Koolitus "Kvaliteetne keskkonnaharidus"

Koolitused

  • Koolituspäevad
    • Koolitus "Kvaliteetne keskkonnaharidus"
    • Koolituspäevad 2025
    • Koolituspäevad 2024
    • Koolituspäevad 2023
    • Koolituspäevad 2022
    • Koolituspäevad 2021
    • Koolituspäevad 2020
    • Koolituspäevad 2019
  • Suveakadeemiad
  • Koolituste rahastamine
    /
  • Koolitused
  • /
  • Koolituspäevad
  • /
  • Koolitus "Kvaliteetne keskkonnaharidus"
Koolitus “Kvaliteetne keskkonnaharidus”
Eesti Keskkonnahariduse Ühing koostöös Kliimaministeeriumiga korraldas 15. veebruarist kuni 25. märtsini 10 keskkonnahariduse kvaliteedi teemalist koolituspäeva üle Eesti (Kohilas, Viljandis, Haapsalus, Rakveres, Pärnus, Võrus, Tallinnas, Aegviidus ja kahel korral Tartus). Kokku osales 184 keskkonnahariduse pakkujat, huvilist. Koolitused toimusid Euroopa Majanduspiirkonna 2014-2021 programmi Norra finantsmehhanismide kahepoolsete suhete fondi toel.

Iga koolitus algas osalemisega õppijana ühes õppeprogrammis. Suur aitäh veelkord kõikidele juhendajatele! Pärast õppeprogrammis kogetut arutleti hariduspsühholoogi Grete Arro, koolitaja Kadri Kalle või õpidisaineri Mayri Tiido juhendamisel toimunud õpiprotsessi üle. Koos leiti, mis antud õppeprogrammis toetas õppimist ja mida saaks veel õppimise tõhustamiseks teha. Õppimist toetasid näiteks juhendaja soe ja toetav hoiak, teema seoste avamine mitmest küljest – terviklikkus, teadlik seoste loomine õppijate eelteadmistega, praktilised ülesanded koos piisava näitmaterjaliga/töövahenditega, väiksemates rühmades töötamine, kus kõik olid kaasatud, küsimuste küsimine, arutelu pika loengu/esitluse asemel. Koos leiti ka võimalusi programmis õppimise toetamise suurendamiseks. Mõned näited: programmi alguses tuua välja programmi eesmärgid, et lõpus oleks võimalik kokkuvõtet teha, kas need eesmärgid saavutati ja kuidas. Tore on väiksemas rühmas teemakohaseid ülesandeid lahendada enne teooria saamist. Siis tekivad küsimused, millele vastuseid otsides muutub õpilase mõtlemine aktiivseks. Sageli pole kõige olulisem “üks ja ainus õige vastus”, vaid protsess, kuidas võimalike lahendusteni jõutakse. Samuti ei tohiks karta eksimist, mis panebki rohkem mõtlema ja teisi lahendusi otsima (nn tõhusa vea disain). Väga tähtsal kohal on tegutsemise ajal juhendajapoolne tagasisidestamine.  

Lisaks tutvusime kognitiivse kaasatuse vormidega. Kõige tõhusam õppimiseks on interaktiivne kaasatus, mis omakorda sisaldab endas ka kõiki teisi – passiivset, aktiivset ja konstruktiivset kaasatust. Teisisõnu - uute pikaajaliste teadmiste tekkimiseks tõhusaim on mitmekesi koos mõtlemine - ühine probleemilahendus, arutelu, leiutamine, järeldamine, põhjendamine, vaidlemine vms, aga selle jaoks mõistagi tehakse muid, passiivsemaid tegevusi, nt vaadatakse, kuulatakse, loetakse, jne.
Kõige selle põhjal kogeti ja veenduti, et õppimine on aeglane. Teisisõnu – üheks õppeprogrammiks ei peaks palju erinevaid teemasid planeerima. Pigem moodustada selge fookusega tervik, milles käsitletakse peateemat mitme nurga alt, seostatuna nii igapäevaeluga (sh kliimamuutuste põhjused jms) kui ka säästva arengu põhimõtetega.

Teine peateema oli kvaliteetse ehk murakamärgisega õppeprogrammi kirjelduse koostamine. Õppeprogrammi (kirjelduse) nö “tuumosadeks” on:

  • realistlikud õpitulemused (mida saavutada?);
  • teemakäsitluse seosed riikliku õppekavaga (miks seda programmi on koolile vaja = miks peaks riik seda rahastama?);
  • eakohane metoodika, piisav hulk vahendeid ja piisavalt aega tõhusaks õppimiseks (kuidas õpitulemused saavutada?). Kõik need osad on kirjelduses omavahel seostatud ja heas kooskõlas.

Koolitustel katsetatud kirjelduse “tuuma” koostamise juhised koos 2025 aasta tavapärase kvaliteedihindamise vooru (15. september – 31. oktoober) üksikasjad avaldame enne aprilli keskpaika Eesti Keskkonnahariduse Ühingu kodulehel.


MTÜ Eesti Keskkonnahariduse Ühing
Registrikood 80426530
Postiaadress: Lille 10, Tartu 51010
e-posti aadress ekhyhing@gmail.com
Kontonumber: EE162200221068068931 (Swedbank)
EKHÜ veebilehel kasutatud fotode autorid on Aili Saluveer, Veljo Runnel, Jonas Nahkor, Raul Savimaa ja Eva-Liisa Orula

  • Eesti keeles
  • English
  • Esileht
  • MEIST
    • Liikmed
    • Juhatus
    • Dokumendid
  • LIIKMED
  • UUDISED
  • TEGEVUSED
    • Kvaliteedi tagamine
    • Koolitused
    • Projektid
      • Kvaliteediprojekt 2021
      • Kvaliteediprojekt 2019
      • Koolitused 2021-2022
      • Koolitused 2020-2021
      • Koolitused 2019-2020
      • Koolitused 2018-2019
      • Rohepeegel 2018-2019
      • Arenguhüppe ettevalmistus
      • Rahastusvõimalused
      • ACF huvikaitse projekt
    • Töörühmad
    • Vestlusõhtud
      • Vestlusõhtu 27.01.2022
      • Vestlusõhtu 24.03.2022
      • Vestlusõhtu 28.04.2022
      • Vestlusõhtu 27.10.2022
      • Vestlusõhtu 24.11.2022
      • Vestlusõhtu 26.01.2023
      • Vestlusõhtu 23.03.2023
      • Vestlusõhtu 27.04.2023
      • Vestlusõhtu 23.11.2023
      • Vestlusõhtu 18.01.2024
      • Vestlusõhtu 14.03.2024
      • Vestlusõhtu 17.09.2024
      • Vestlusõhtu 17.10.2024
      • Vestlusõhtu 25.11.2024
  • Koolitused
    • Koolituspäevad
      • Koolitus "Kvaliteetne keskkonnaharidus"
      • Koolituspäevad 2025
      • Koolituspäevad 2024
      • Koolituspäevad 2023
      • Koolituspäevad 2022
      • Koolituspäevad 2021
      • Koolituspäevad 2020
      • Koolituspäevad 2019
    • Suveakadeemiad
      • Suveakadeemia 2025
      • Suveakadeemia 2024
      • Suveakadeemia 2023
      • Suveakadeemia 2022
      • Suveakadeemia 2021
      • Suveakadeemia 2020
      • Suveakadeemia 2019
      • Suveakadeemia 2018
    • Koolituste rahastamine
  • Kvaliteet
    • Õppeprogrammide kvaliteet
      • Õppeprogrammide hindamine
      • Kvaliteedimärgis
      • Programmide hindajad
      • Hinnatud õppeprogrammid
    • Juhendajate pädevusmudel
      • Pädevusmudel
      • Eneseanalüüsi töövahend
    • 1. Kvaliteediseminar
    • 2. Kvaliteediseminar
    • 3. Kvaliteediseminar
    • Õppevara loomine
      • Koosloome seminar 14.06.2024
      • Koosloome seminar 8.08.2024
  • Kontakt
  • Eesti keeles
  • English