Kommenteeri

EKHÜ 12. juuni üldkoosoleku protokoll

Eesti Keskkonnahariduse Ühingu üldkoosolek  
12. juunil 2025 Zoomi keskkonnas, algus 15.00, lõpp 16.30

 Üldkoosoleku päevakord:
  1. Koosoleku juhataja ja protokollija valimine
  2. Majandusaasta aruande tutvustus ja hääletus selle kinnitamiseks
  3. Ettepanek liikmemaksu muutmiseks: arutelu ja hääletus
  4. Ettepanek ühingu arengukava loomiseks: arutelu
  5. Keskkonnahariduse juhendaja käsiraamatu ja keskuste sisehindamise tutvustus

Veebi vahendusel osales 23 ühingu liiget: Aili Saluveer, Maria Ivanova, Laura Altin, Kätri Kaik, Sven Aluste, Anri Kivil, Raul Savimaa (eraisikust liikmena ja juriidilisest isikust liikme SelgeSiht OÜ esindajana), Helen Kivisild, Val Rajasaar, Eva-Liisa Orula, Eeva Kirsipuu-Vadi, Urve Lehestik, Edith Maasik, Maarika Männil, Külli Kalamees-Pani, Anne Kivinukk, Irene Volk, Dagmar Hoder, Aili Avi, Margit Hirv, Marina Janssen, Peeter Kangur, Märt Kose (liitus 15:27), osalejatel kokku 24 häält.  

  1.   Koosoleku juhataja ja protokollija valimine
Koosoleku juhatajaks valiti ühehäälselt Sven Aluste, protokollijaks Aili Saluveer

2.   2024.a. Majandusaasta aruande tutvustus ja hääletus selle kinnitamiseks

Majandusaasta aruanne oli saadetud ühingu liikmetele e-posti teel tutvumiseks.
Maria Ivanova tutvustas ühingu tegevusi 2024. aastal ja Anri Kivil tutvustas finantsaruannet. Küsimusi ei olnud.
Hääletati: poolt 23, vastu 0, erapooletuid 0.
Otsustati: Majandusaasta aruanne 2024. kinnitada ühehäälselt.

 3.   Ettepanek ühingu arengukava loomiseks: arutelu - Laura Altin

Külli – pooldan arengukava tegemist. Eva-Liisa – ühing tegi arengukava mitu aastat tagasi KÜSKi projekti käigus.

Dagmar – vaja on üle vaadata KÜSKi arenguhüppe ettevalmistuse projekti käigus tehtud arengukava, vajab uuendamist, sest olukord on muutunud.

Peeter – transpordi toetus on kadunud, koolid ei saa kaugemale minna, Valgamaal praktiliselt kohti ei ole, Otepää keskkonnahariduskeskus pandi kinni. Probleem, praegune rahastus ei toeta õppeasutusi.

Maria – ootame selle aasta tulemusi; Eeva – analüüsi on vaja, mis sel aastal toimub. Ühingu arengukavas on oluline kajastada poliitikakujundamise teemasid.

Aili – KIK ja Kliimaministeerium on lubanud selle analüüsi teha ja järgmise aasta rahastuse kavandamisel arvesse võtte.

Peeter – kas koolid on kliendid või partnerid? Aili – pigem osalised, kuna ca 20% ühingu liikmetest on õpetajad; osalemine poliitikakujundamises on kahtlemata oluline.

Külli – kaasa rääkida rohkem, uurida, kust raha tuleb ja kuhu läheb, osalemine otsustamises; Eeva – ühingus on palju pädevaid inimesi, ühingu liikmed peaksid ka aktiivsemalt teemasid tõstma.

Külli: KIKi rahastusotsused keskustele tulid eile, koolid saavad nüüd registreeruda. KIK pidi ka koole teavitama.

Ettepanekud Chatist

Aili Avi - Mõõdikud oleks head - siis tead ise ka, et oled õnnestunud. Arengukava puhul tuleb teha alajaotused - Koostöö riigiga, Visioon, MIssioon, Teavitus, Märgise arendus.

Eesti hariduse 2035+ haridussuunised olgu aluseks - sealt leiame oma nn niši. Uuring (Talis) - näitab tugevat hariduse seost vanemate palgatasemega. Vanemate osalus bussirahas ongi nt näide. Kui koolil pole, ja enamasti pole, siis ongi vanemate rahakott mängus. Samas koolides ollakse valmis ka lisaraha koguma.

Val Rajasaar - Kohalikud omavalitsused saavad ka toetada oma haridusasutusi transakulu katmisega, aga see ei ole ühingu arengukava teema.

Aili Avi - Meie ühingu roll on suur just kohapealsete programmide loomisel - kõiki programme me läbi ei kolista. Saab ka matkates lähimasse jm variante. Vanematega koos minekud - tihti on väljasõidud ka olulised klasside koostööks ja bussiga liikudes leitakse veel tegevusi klassidele lisaks.

Eva-Liisa Orula - Arengukava koostamisest: https://www.mtyabi.ee/nouanded/organisatsiooni-arendamine/arengukava-koostamine/.

Aili Avi - pakun ühe lahenduse - koolides on õpetajad, aga pole tihti häid vahendeid tundide läbiviimiseks. Türi taotlesin Konna majaga ühest projektist vahendite loomiseks - töötame välja programmi aga loome ka meilt laenutatava vahendikomplekti oma valla koolidele (teemaks kahepaiksed). Lihtsalt idee - suund ühiseks loomeks keskkonnaõppemängude vm loomiseks. Üks mu õpilasfirma tegi uuringu - pole Eesti enda mänge (on vaid projektipõhiseid algatusi - Peipsi järve mäng, Veemäng). Aga abiks oleks teadmuse võimaldamine nt kodulehe kaudu (kust rentida mänge, mida saaks printida ja veebikeskkonnad või tunnikavad avaldada). Ei saa seista ainult oma programmi eest.

Kokkuvõte: EKHÜ juhatus vaatab üle eelmise arengukava ja võtab selle aluseks, moodustab töörühma ning pakub välja tegevused arengukava uuendamiseks.

 4. Ettepanek liikmemaksu muutmiseks: arutelu ja hääletus - Raul Savimaa

Ettepanek liikmemaksu tõstmiseks: füüsilistele isikutele 15 eurot, juriidilistele isikutele 50 eurot aastas.
Arutelu:
Aili: Eelnevalt oli ka arutelu, kas kehtestada erinev liikmemaks keskuste suuruse alusel?
Dagmar – eristada oleks keeruline, väike või suur keskus?
Sven – eristada saaks käibe alusel.
Eeva – suuremate asutuste puhul on võimekus läbi viia rohkem projekte, seega ka käive suurem, kuid liikmemaksu projektist katta ei saaks.

Hääletati:
Liikmemaksu suurus füüsilisele isikule 15 eurot ja juriidilisele isikule 50 eurot: 22 poolt, 1 vastu, erapooletu 0.
Uued liikmemaksud hakkavad kehtima 01.01.2026: 23 poolt, vastu 0, erapooletu 0.
Liikmemaksu tasumise tähtaeg 2026. aastast alates jooksva aasta eest 31. märts: 23 poolt, vastu 0, erapooletu 0.
Otsustati: Alates 1. jaanuaris 2026 on EKHÜ liikmemaks füüsilisele isikule 15 eurot ja juriidilisele isikule 50 eurot ja liikmemaksu tasumise tähtaeg alates 2026. aastast jooksva aasta eest on 31. märts.

5. Keskkonnahariduse juhendaja käsiraamatu ja keskuste sisehindamise tutvustus - Aili Saluveer

Keskkonnahariduse juhendaja käsiraamatu ja keskuste sisehindamise tutvustuse leiate veebist: https://ekhyhing.ee/kvaliteet. Käsiraamatu tutvustus on ühingu meililisti saadetud 21. mail ja avaldatud ka ühingu FB postitustes. Keskuste enesehindamise info edastati listi 25. juunil ja saadetakse uuesti augustis. 

Lisa kommentaar

Email again: